11/13/2013

ONE LIGHTS UP




Wearing: Bik Bok jumper* | MKA Olsen for Bik Bok Drop 2 pants* | Carhartt beanie | vintage watch | Aldo shoes. (*gift via the blog)

Ennen kuin Olsen siskosten toinen mallisto Bik Bok:ille ilmestyi pääsin showroomilla järjestetyssä launch-tapahtumassa sitä jo hypistelemään ja hitsit ku rakastuin! Tässä tokassa mallistossa keskityttiin näyttäviin ja juhlavampiin vaatekappaleisiin joka ainakin minuun iski ja kovaa. Yllä näkyvät housut olivat yksi lemppareistani joten ilahduin todella kun sain ne kotiuttaa. Lemppareita olivat myös ihanan ihana punainen toppi, jonka myös sain kotiuttaa ja saatte nähdä myöhemmin asussa, sekä malliston kaunis kultakoristeinen kimono. Mallisto on nyt kaupoissa ja Drop 3 tulee kauppoihin joulukuussa, sitä odotellen...

Före Olsen systrarnas andra kollektion kom ut i butik fick jag kolla på plaggen på ett launch-event och jag blev så kär! Denna kollektion konsentrerade sig på snygga fest-plagg och detta gillade jag med ett stort g. Byxorna ni ser ovan var en av mina favvisar ur kollektionen så jag blev väldigt glad då jag fick ta dem hem. Andra favoriter var den snygga röda toppen, som jag även fick ta hem och som ni snart får se i en outfit också, och kollektionens fina guldbroderade kimono. Kollektionen är nu i butik och Drop 3 kommer i butik i december, i väntan på den...

7 comments:

  1. Oihh mikä ihana asu! <3

    ReplyDelete
  2. Hej! Ja älskar din stil ock att du vågar vara dig själv. Jag skulle behöva din hjälp i en sak... Jag älskar mode och har en egen lite "annorlunda" stil som jag trivs i. Problemet är att jag går i grankulla gymnasie och tyvärr är det nog ett ställe där människor bedömmer ens utseende och där de som inte är som alla andra blir utanför. Vad skall jag göra? Skall jag fortsätta med mina tråkiga jeans och topp eller strunta i de oskrivna reglerna och göra min grej, fast det skulle betyda att människor tittar ner på mig och mina vänner skulle tala skit bakom ryggen?? Skulle vara skönt att få hjälp, kram!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack så mycket, roligt att höra!

      Själv har jag aldrig råkat ut för sådant där, så tråkigt att sådant finns. Har alltid varit mig själv och så har det alltid varit även för alla andra. Men jag tycker du skall bara vara dig själv och klä dig i sådana kläder du trivs bäst i och inte bli påverkad av vad andra tycker... och dessutom är sådana som talar skit bakom ryggen inte riktiga vänner och de är inte värda att vara vänner till dig. Och om dessa människor är trevliga mot dig annars har det ju ingen skillnad vad de talar bakom ryggen, det är inte din sak och du skall bara strunta i det.

      Självsäkerhet är inte, tro mig eller ej, något människor ser ner på, tvärtom. Var stark och va dig själv, du är fin som du är. Kram <3

      Delete
  3. Mistä tuo laukku on peräisin, oon etsiskellyt samanlaista! Vai oletko mahdollisesti tehnyt sen itse? Olen yrittänyt pohtia mistä tuommoista läpinäkyvää paksua muovia voisi saada jos ryhtyisin DIYileimään..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe... se on oikeasti mappijuttu papereille! :D Tuo muovi ei oikeastaan ole kovin paksua, sen taki tuohon ei voi laittaa paljon tavaraa... Mutta noin se kyllä toimii ;P
      DIYileminen on aina kivaa, hommiin vaan, eiköhän jostain Eurokankaasta tai rautakaupasta kunnon muovia löydy! ;)

      Delete
    2. Oi että ei tullut mieleenkään että tuo olisi sellainen mappi! Oot kyllä todellinen ideavelho :)

      Delete