12/06/2011

BTW, HAPPY INDEPENDENCE DAY

Haaste
Säännöt:
1. Kiitä tunnustuksen antajaa: Tattistavaan Emma!
2. Anna tunnustus viidelle bloggaajalle: Haastan Netan, Jeaneten, Irinan, Inkan ja Annaliinan
3. Ilmoita näille bloggaajalle tunnustuksesta.
4. Kerro kymmenen satunnaista asiaa itsestäsi.
   
    1) Rrrrakastan suklaata ja lakua, varsinkin näin syksyllä.... miksiköhän...? Eheh...
Ääällssskarr choklad och lakrits, just mest nu på hösten.... varför månne...? Haha...


    2) En tajua mistä tää tulee, mutta tänä syksynä oon himonnu kaikkea kiiltävää ja kimmeltävää. Ei kyllä              
ole mun tapaista, mutta välillä tulee näitä hassuja fiilistelyjä!
Den här hösten har ja varit alldeles taggad av glitter och glam. Det är inte riktigt jag egentligen, men  just nu älskar  jag det!


    3) Pelkään ahtaita paikkoja ihan hirveesti, tulee kauheet paniikkikohtaukset jos olen jossain liian
tukkasessa, suljetussa tilassa. Ahtaanpaikankammo.
Jag är superräd för små, trånga utrymmen och får panik då ja inte kan få andan i ett stängt rum. 
Klaustrofobi.


    4) Mulla on AINA NUHA, siis ihan ainaoikeesti. Pahin on tää syys-talvi-kevät aika. Mulla ei ole nuhaa ehkä kaksi viikkoa kesällä, useimmiten ei sitäkään... Sillon kaikki ihmettelee kun mun ääni on
muuttunut, vaikka tosiasia on että mun ääni on yleensä aina "muuttunut". Nuhanenä on osa mua ja mun persoonaa, hihi..
Jag har ALLTID SNUVA, alldeles alltid. Den värsta tiden är såhär på höst-vinter-vår. Kanske några få veckor på sommarn har ja inte snuva, oftas inte ens det... Då ja inte har snuva är min röst inte snuvig och alla tycker jag låter annorlunda, fast egentligen har ja "annorlunda" röst hela resten av året. Snuvan är en del av mig och min personlighet, hihi...


    5) Olen tosi huono kasvien hoitaja... unohdan aina kastella kukat...
Alla mina växter är döda pga att jag inte är den bästa på att vattna dem...


    6) Meikäläinen on aina se kaikkein kovaäänisin ja ylisosiaalisin. Mulle valitetaan usein että puhun liikaa tai liian lujaa.
Jag råkar alltid vara den högljudaste och socialaste. Det gnälls ofta att jag talar antingen för mycket eller för högt.


    7) Erilaiset jogurtit ovat mun suurta herkkua, olen oikea jogurtin suurkuluttaja! Lemppareita tällä hetkellä taitavat olla: sitruunan makuinen bulgarian jogurtti, islantilinen rahka-jogurttijuttu Skyr, ja alprosoya jogurtit. Lempparit vaihtelevat usein.
Olika yoghurter är supergotiga tycker jag och man kan säga att jag är en riktig yoghurtgris! Favvisar  
just nu: bulgariska yoghurten med citronsmak, isländska krämen Skyr, och alprosoya yoghurterna. Favoriterna varierar nog ganska mycket.


    8) Flunssassa kotona mun spessuhomma on moskaleffojen katsominen, eli Hollywoodin rakkauskomedioiden pällistely. Kun en ole kipeä lempi leffagenre on kyllä, usko tai älä, toiminta!
När jag ligger sjuk hemma är mitt favoritsyssel att stirra på tokfilmer, alltså på Hollywoods kärlekskomedier. Trots detta är action min älsklings filmgenre när jag inte är sjuk!


    9) Otoksia tallentelen tänne Lumix G1:llä, minikokoisella ja ihan laadukkaalla järkkärillä. Sain kameran synttärilahjaksi isältäni. Kyseinen oli pappa-rukalle ihan liiaan suuri, tekniikka oli vuoden aikana kehittynyt: seuraava oli vielä pienempi ja siinä oli se HD-kuvaus jne... Niin että sitte mä "jouduin"
Lumixin  perimään... hahaaa...
Kameran jag fotar med är Lumix G1, en minimalisk och ganska bra systemkamera. Fick den till 
födispresent av papsen för att den var ändå efter ett år alldeles för stor för honom, tekniken hade 
utvecklats: nu skulle han ha HD- filmning och en ännu mindre maskin osv... Så ja "måste" ju då,  för att det var min plikt, ärva Lumixen av pappa... voi voi vad tråkigt... hahaaa...


    10) Aika on asia joka aina loppuu kesken, mulla ainakin. Oon usein myöhässä, vaikka yritänkin parhaani joudun silti aina juosta puolmatkaa (sanotaan että kiire on synti, pitäs varmaan mennä synnintunnustukseen..). Vuorokaus sais olla vaikka tuplasti pidempi niin meikätyttö ehtis saada ainaki jotain aikaseks (tätäki postausta kokosin aikas pitkään...). Suunnittelen usein päivän tekemiset, joo tiedän oon vähän kontrollifriikki (en tosiaan pärjäis ilman kalenteria), enkä oo varmaan ikinä ehtinyt tehdä kaikkea mitä listassa luki. No, kai sitä täytyis joskus oppia arvioimaan tota ajankulkua...
Tid är något jag alltid har ont om. Jag är ofta försenad och måst alltid springa halva vägen (det sägs att brottom är en synd, borde kanske gå till prästen..). Dagen kunde vara dubbelt så lång så jag skulle få något till stånd (höll på med det här en ganska lång tid också...). Jag planerar ofta dagen färdigt, javetjavet är litet av en kontrollfrik (skulle faktist inte klara mig utan en kalender), och har säkert aldrig hunnit med allt jag planerat. Nåmän, man borde väll lära sig att bedöma tiden lite bättre...
   
Ainiin, Hyvvää Itsenäisyyspäivää!!!
Ajjoo, Ha en bra Självständighetsdag!!!


Ps. Tulipas pitkä.... ja öhm, noita sulkuja on ennätysmäärä!
Ojj va den blev lång.... och de blev öh, ganska många parenteser!

No comments:

Post a Comment